duminică, 29 martie 2015

Prăjitură cu mesaj

          Mai întâi prăjitura:
          Prăjitura asta delicoasă cu mere şi bezea au primit-o fetele mele în dar de la vecina Ani care, reformată fiind, sărbătoreşte astăzi Floriile, aşă că s-a pregătit cum se cuvine. De fapt, vecina Ani este cea care ne răsfaţă întotdeauna cu tot felul de dulciuri fără a avea nevoie neapărat de vreun prilej pentru asta.
          Şi apoi mesajul:
          Mesajul este pentru noi toate, care de dragul veşnicelor diete uităm să-i apreciem pe cei care pregătesc şi ne dăruiesc din toată inima din bunătăţile lor, iar noi doar strîmbăm din nas şi sub pretextul că suntem la a n-a dietă pe anul acesta nici măcar nu gustăm din ce ni se oferă, spre minima satisfacţie a celui care munceşte.
         Iar îmbrăţişarea mea către vecina cea hărnicuţă o trimit spre Cerasela, cea care le gazduieşte luna aceasta.

6 comentarii:

  1. Ce vecina simpatica! Cind stateam la parinti aveam usa in usa cu noi o vecina catolica, care, tot asa, venea la noi cu fel de fel de bunatati. Ea imi facea cele mai frumoase cadouri de ziua mea si ma chema la joaca cu fetele ei... Ce vremuri!

    Si, da, ai dreptate legat de "mofturosi". Tin minte ca intr-un an am fost invitata de Florii la o familie, care abia astepta sa ma vada. Fusesem plecata din tara pentru o perioada si cind au aflat ca m-am intors m-au si chemat la ei.

    Cind ajung acolo, ce sa vezi? Fripturi, gratare, aperitive cu carne... Toate in cinstea mea, dar nici urma de peste. Ce sa fac, ce sa fac? Eu tinusem tot postul si cind am vazut cit s-au pregatit oamenii aia, mi-a fost rusine sa le spun despre postul meu (nu rusine de Hristos, ci rusine de faptul ca nu le-am spus inainte sa vin ca eu tin post; sigur ar fi gasit ceva si pentru mine!). Si am mincat! Cu tot pacatul, am stat la masa cu ei si am mincat carne. Si o data ajunsa acasa, mi-am continuat postul.

    Si acum, daca cineva imi da ceva de frupt, iau si dau mai departe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e de inteles gestul tau, si eu nici nu spun ca postesc, iau si dau mai departe, vorba ta. dar nu despre gestul asta vorbeam ci despre altul pe care stiu ca l-ai inteles.

      Ștergere
  2. Ce noroc cu astfel de vecine!si eu am una tare draguta care ne rasfata cu tot felul de prajituri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos. Am avut si eu o astfel de vecina, nu facea dulciuri ca nu stia, dar facea o mancare grozava. Stia ca imi place ciorba ei de rosii si imi aducea de fiecare data cand gatea. Curios, intr-o zi m-am dus la ea si am facut amandoua ciorba de rosii, fiecare separat dar in acelasi timp ca sa invat reteta ei, nu mi-a iesit la fel, era ceva diferit, mi-a placut mai mult ciorba din oala ei decat din a mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesanta povestea cu supa de rosii. Cred si eu ca iese diferit. Mie mi se intampla de multe ori ca, cu aceeasi reteta, sa/mi iasa mancarea complet diferit.

      Ștergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.