miercuri, 8 ianuarie 2014

Leapşa despre cărţi

primita de la Mihaela :)
1. Prima amintire cu mine citind
E din clasa I. Îmi amintesc că stăteam pe soba bunicii şi citeam din Abecedar.

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o
Nu-mi amintesc care a fost prima, dar obiceiul acesta, sa recitesc la nesfarsit cartile care mi-au placut, îl păstrez şi acum. În copilărie nu aveam acces la multe cărţi, aşa că recititul cărţilor a devenit obişnuinţă.

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească
 Cred că depinde de fiecare copil în parte, dar în general basmele sunt cele care modelează caracterele.

4. Locul meu preferat de citit
Citesc oriunde. Vara prefer să fiu în aer liber.  Vara asta am luat o carte şi la mare. Nu am citit pe plaja, nici măcar nu am intenţionat, dar citeam pe balcon când dormeau fetele la amiază

 5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii
Folosesc semne de carte.

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare

Nu mi-am propus un număr.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o
Ultima carte primită cadou a fost Filocalia, volumul 12.

8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel
In general cred ca lectura mi-a schimbat foarte mult viaţa, mentalitatea, felul de a privi lucrurile, nu neapărat o carte anume. M-am gîndit de mai multe ori, dar nu cred că am o carte de căpătâi. Cărţile din seria Ne vorbeşte părintele Cleopa şi cele ale Înaltului Bartolomeu Anania au  o mare influienţă care se reflectă în viaţa de fiecare zi.


9. O carte care îmi place, dar care pare să nu placă nimănui.
Nu m-am întrebat niciodată cui îi place sau nu îi place cartea pe care eu o citesc.


10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare să o iubească.
Nici aici nu ştiu.

11. O carte care mă intimidează.
 Cele ştiinţifice.
12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi
  Eliade, Dostoievski, Tolstoi.

Acestea fiind zise, predau mai departe leapşa aceasta unor fete despre care cred că încă nu au primit-o: Aurelia, Nicol,  Catrinel, Corina şi Corina.

4 comentarii:

  1. Mulţumesc, Loredana, că ai preluat leapşa şi mă bucur mult să descopăr co nu doar la Tolstoi avem gusturi comune. Acolo ăntreba de 3 scriitori şi m-am gândit mult să fac o ierarhie, căci aşa cum ai răspuns şi tu la unele întrebări, chiar este foarte greu să ai preferinţele atât de clare şi ierarhizate. Printre scriitorii pe care i-am analizat în minte, au fost şi cei trecuţi de tine. Ne place deci, sufletul rus, cu poezia şi tragismul lui.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ca m-ai nominalizat la leapsa! O voi face in urmatoarea postare caci imi place.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihaela, rusii au fost intotdeauna preferatii mei, desi, cum spuneai, au o preferinta spre tragism.

    RăspundețiȘtergere
  4. Catrinel, cu drag astept sa citesc...

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.