luni, 20 iunie 2011

Ziua cireșelor


Pentru că astăzi a fost o zi răcoroasă și pentru că soțul meu mi-a adus cireșe culese de el cu drag și spor, mi-am dedicat ziua preparării cireșelor.
Într-un exces de zel am făcut compot, dulceață și sirop de cireșe, ba chiar am pus și codițele lor la uscat.
Compot nu mi-a ieșit prea mult, doar vreo 15 borcane, că am folosit borcane mari de 800 gr-1 l, iar mie îmi place să fie multe fructe și le-am umplut cu generozitate, așa că au ieșit puține dar bune, zic eu.
Nici dulceață nu am făcut prea multă, mai mult de laudă și de vreo poftă urgentă. Sper din toată inima să găsim cireșe amare, că preferata mea, pe lângă dulceța de căpșuni, nuci și gutui, e dulceța de cireșe amare. De fapt, toate îmi plac la fel de mult, nu aș putea să fac un top al lor.
Și am mai făcut și o tartă de cireșe, de care era să uit că am făcut-o, de nu venea acu la mine Georgia cu niște bucățele în mânuță.
Cam atât la capitolul bucătărie.
Tot astăzi în emisfera nordică soarele ajunge în zenit și nu mai apune la cercul polar. Această zi marchează solstițiu de vară în emisfera nordică și solstițiu de iarnă în emisfera sudică. Este ziua anului cu lumina zilei cea mai lungă în emisfera nordică, și cea mai scurtă în emisfera sudică.
Deci, dacă nu știați, azi e cea mai lungă zi din an și ziua în care începe Postul Sfinţilor Apostoli (popular, Postul Sîmpetrului), care precede sărbătoarea Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (29 iunie).
Prin ţinerea acestui post, se cinstesc darurile Sfântului Duh, care s-au pogorât peste Sfinţii Apostoli la Cincizecime; de aceea, în vechime, acest post se numea Postul Cincizecimii.
Oricum, față de anul trecut când a ținut toată luna iunie, anul acesta e un post mult mai mic și mai ușor de ținut.
Vă doresc post binecuvântat si o săptămână frumosă și ușoară!
Era să uit din nou... vacanță plăcută tuturor celor care au parte de ea!

5 comentarii:

  1. Esti o scumpa. Iar m-ai surprins... Si mi-ai facut o pofta de cirese...... preferata mea e dulceata de visine. Nu cred ca le mai prind. Mi-ar fi palcut sa pregatim atatea bunatati impreuna.
    Le pupam pe printese si voua o vara frumoasa. Cred ca abia asteptati sa evadati din Cluj:) la munte.....
    Post usor si folositor si voua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Post usor si binecuvantat, draga Loredana!

    Spor in toate!!
    Ai drepate, nu trebuie scapa perioada aceasta a fructelor de vara...si eu abia astept sa ma eliberez putin :))

    RăspundețiȘtergere
  3. ne aminteşti de mama noastră dragă
    numai ea făcea atîtea şi bune tare toate
    fii binecuvîntată cu dragii tăi:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce dragute sunteti, nu cred ca merit atatea laude, dar... multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce gospodina esti! Si mie imi place dulceata de cirese amare...
    Multumim de informatii si o saptamana frumoasa si voua!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.