luni, 23 august 2010

caut un sfat bun

De la voi, care poate, sper sa fie asa, sunteti mai priceputi/pricepute decat mine, intr-o problema de gradinarit, sa-i zicem.
Mi-am cumparat la inceputul anului o orhidee. Una cu trei tije incarcate de flori sanatoase. Si eram bucuroasa ca arata tare bine si am inteles ca sunt mai rare cele cu trei tije, mai obisnuite sunt cu doua sau chiar cu una. si i-a mers bine florii mele o perioada. De la sf. Constantin si Elena si pana la sf. Maria am fost mai mult plecati de acasa. De fapt, doar calatori am fost cu foarte mici reveniri, timp in care floarea mea a fost data spre ingrijire unei vecine, care la randul sau a dus-o la altcineva.
Important e ca zilele astea am intrat in posesia florii, si floarea mea, impropriu numita flaore, planta mea mai bine zis, arata destul de rau. I s-au uscat lujerii de tot si nu mai are nici urma de floare. Eu citisem ca dupa ce i se usuca inflorescenta tre sa tai un pic lujerul sau pur si simplu o lasi asa si ii apar alte flori, dar eu nu am ce taia ca lujerii mei sunt uscati de tot. Definitiv, pana la radacina.
Mentionez (ma simt de parca as scrie o cerere) ca in rest planta arata bine, in conditiiile date, are frunzele destul de carnoase si verzi. sau asa mi se par mie care nu sunt chiar o experta in plante. Si radacinile arata bine, ca am lasat-o asa cum am cumparat-o, nu am mutat-o in alt ghiveci, ca am inteles ca asa trebuie sa o lasi, ca daca ii astupi radacinile cu pamant atunci planta sufera foarte mult, ea fiind in mediul ei natural o iubitoare de lumina, avand radacinile in lunina de pe coaja copacilor.
Acum nu mai are rost sa ma gandesc ce i-a provocat dezastrul asta, ci, mai ales, ce pot eu face sa isi revina. Mai pot face ceva? Este posibil sa ii creasca alte tije in locul celor uscate? A mai trecut cineva prin asa ceva si ma poate ajuta si pe mine cu un sfat?
va rog, daca va pricepeti, va ascult bucuroasa...

4 comentarii:

  1. Loredana, am sa iti fac trimitere catre un link unde activez, e un forum. Acolo am discutat recent despre orhidee si ingrijirea lor, gasesti acolo cateva indrumari.
    http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=154954

    Si am sa completez: daca frunzele sunt verzi si carnoase, ar trebui sa reinfloreasca. Incearca sa o ingrijesti cum scrie in linkul de mai sus. Daca mai ai intrebari, sunt aici.

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult, draga Salmi, ma voi uita pe adresa indicata. esti o draguta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu vad nimic grav, pur si simplu i s-au uscat florile mai repede, probabil era inflorita cu mult timp inainte de a o cumpara tu. Daca frunzele sunt verzi si nu sunt palite si mai ales daca radacinile sunt verzi si hidratate, scurteaza tijele unde au fost florile (de regula se scurteaza la al 3 lea nod de la radacina in sus), ingrijeste planta asa cum stii (numai prin inmuierea ghiveciului din plastic in care se afla orhideea, timp de 10 min. intr-un vas cu apa, apoi se lasa la scurs si repeti peste o saptamana cand este uscat substratul din ghiveci), pulverizeaza frunzele o data la vreo 3 zile si in curand vei vedea ca orhideea va avea o frunzulita noua! Atunci cand ies frunze noi, de regula nu infloreste. Dar vei vedea si tija noua de floare cand va aparea. Bine ca totusi nu au pus apa la radacini, daca stagneaza apa planta putrezeste repede, ma refer la cei care au avut grija de ea in lipsa voastra. Am si eu orhidee, de mai multe feluri, inclusiv una care a avut 4 tije pline de flori si a stat inflorita 3 luni de zile (cea mai batrana, are vreo 7 ani cred). Sunt cele mai frumoase plante de apartament!

    RăspundețiȘtergere
  4. problema e ca eu nu mai am ce scurta, ca tijele mele, adica ale plantei mele, s-au uscat cu totul, s-au facut asa ca niste paie uscate. Sper sa ii creasca de acum alte tije. Voi face asa cum ai spus si voi avea rabdare.
    multumesc pentru sfaturi, imi sunt de mare folos incurajarile de la voi.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.