vineri, 22 ianuarie 2010

Țarul gheții

De trei zile urmăresc fascinată Campionatul European de patinaj artistic din Estonia. Patinajul artistic a fost de când mă știu sportul meu preferat. De-a lungul timpului am avut o mulțime de preferați pe care i-am susținut cu tot sufletul, deși eu nu am pus niciodată patinele în păicioare. Mai nou, pasiunea a cuprins-o și pe fetița mea, care și-a dorit de la Moș Crăciun o pereche de patine roz, pe care le-a și primit. Acum urmărim amândouă campionii la televizor. Iar ea e convinsă că și ea va patina așa, mai trebuie doar „să exerseze”.
Alaltăseară a fost seara perechilor, unde câștigători au fost rușii, deși favorită era perechea din Germania.
Aseară a fost tot rândul rușilor să strălucească.
Evgheni Plușenko a fost senzațional. După aproape 4 ani de absență a revenit direct cu un aur. Câtă forță, putere de muncă și voință la oamenii ăștia. 6 medalii de aur europene, plus cele de la mondiale. O adevărată lecție de patinaj, dar și de viață.
M-a impresionat foarte mult. Cum la fel de mult m-a impresionat că s-a închinat când a văzut că a terminat cu bine. Nu s-a sfiit sau rușinat să își facă cruce.



Nici elvețianul Stephane Lambiel nu a fost mai prejos. Și el a revenit după un an de absență direct cu un argint.
Mi-a părut rău de fostul campion european, francezul Brian jubert, care a pierdut titlul și s-a mulțumit doar cu bronzul.
În seara asta e proba de dans (tot perechi) unde favorită e tot o pereche din Rusia. Niște ruși teribili de frumoși. Iar sâmbătă urmează fetele. Duminică va fi gala de închidere. Întotdeauna mi-a plăcut să văd aceste gale, acolo patinatorii sunt mult mai relaxați, iar de obicei fac exerciții foarte grele și spectaculoase, interzise în concurs.
Campionatul se transmite pe tvr2 si eurosport.
Abia aștept și Olimpiada de iarnă să mă delectez cu un spectacol de toată frumusețea.

7 comentarii:

  1. buna..
    Uite aici http://www.dump.ro/download.php?action=download&type=file&id=134460&act=snpmRfjKgIMDTJ6w gasesti filmul cu subtitrare.
    Nu stiu daca ai sa il gasesti dublat in romana. :)
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Orice ajutor material din partea dumneavoastră poate aduce speranţă şi încredere acestui copil şi familiei sale greu încercate.

    Donaţiile pot fi făcute pe numele:

    Spahiu Laura

    Cod IBAN EUR: RO21RNCB05000834973 60002

    Cod IBAN RON: RO48RNCB05000834973 60001

    Banca Comercială Română – sucursala Sebastian

    http://jurnalulanei.blogspot.com/2010/01/despre-ioana.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Loredana,
    Si eu urmaresc cu placere Campionatul European de patinaj, si sunt fascinata de ceea ce se intampla acolo pe gheata. Ma bucur ca am reusit sa o fac si pe Andrada sa urmareasca coccursurile.
    Multumesc pentru comm si vorbele bune scrise la mine pe blog.
    O zi minunata iti doresc,Dana

    RăspundețiȘtergere
  4. Oooo da Loredana, si eu sunt innebunita dupa patinaj, de mica am urmarit campionatele. Plusenko my favorite, imi place de mor!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Şi eu...şi eu...Chiar e o plăcere cu totul deosebită să privesc!...şi tare aş mai încerca şi eu nişte patine :)

    Vizionare plăcută mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am incercat acum in vacanta, dupa niste ani (vreo 10 cred) am fost pe patinoar...doamnee superb, libera, parca pluteam

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt atat de frumosi toti, incat, mie mi se par ireali! O poveste pe de pe gheata, direct in suflet!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.