luni, 11 ianuarie 2010

o leapșă nouă

Am primit de la Ana o leapșă pentru care aș vrea să îi mulțumesc, că m-a făcut să mă gândesc, foarte matinal, la multe lucruri importante pentru noi.
Ce ne unește pe toți?
Trăgând cu ochiul printre răspunsurile celorlalți, inclusiv ale Anei, am văzut că ne unește interesul, necazurile, boala, suferința. Cred că ne unesc toate astea și ceva în plus.
Cred că ne unește un amestec de dragoste și bunătate umană, de empatie și altruism, de sensibilitate și de păsare, de grijă față de celălalt. Poate că sună prea pretențios, iar unii nu mai cred că există aceste calități în oameni, dar fără de aceste însușiri nu știu dacă am fi uniți. Interesul este adevărat că unește oamenii, dar doar o perioadă, cât scopul e comun. La fel și necazul unește și boala la fel, dar acestea, Slavă Domnului, sunt trecătoare. Când tot ce este conjunctural dispare, ceea ce ne mai ține aproape unul față de celalalt este bunătatea inimii, căldura sufletului nostru..
Toate astea se observă foarte bine chiar și aici, în lumea noastră virtuală. De multe ori suferim cu oameni pe care nu îi cunoaștem , râdem cu ei la năzdrăvăniile făcute, ne implicăm emoțional (și fizic, când se poate) în poveștile lor. Iar eu cred că e de bine. Că toată implicarea asta, văzută realist, în diferitele ei grade și moduri, arată că nu ne-am pierdut bruma de omenie, nici măcar în vremuri de răstriște.
Dau și eu mai departe leapșa Alinei , Marianei, Gabrielei , Albinutzei și Dyannei.

2 comentarii:

  1. Mulţumesc, Loredana!
    Chiar e ceva frumos şi interesant!
    Poate mâine o voi prelua şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. draga mea dau curs invitatiei tale la aceasta leaspa frumoasa si raspun aici la tine.ce ne uneste pe toti?asa cum ai spus si tu pe uni dintre noi ne uneste dragostea speranta,iubirea,bunatatea sufletului,felul in care gandim si actionam,felul in care traim.pe uni ii uneste ura,invidia si ar fi instare sa darame lumea asta doar ca sa ramna in picioare.cateodata ne unesc povestile noastre de viata care int-un mod anume le postam pe blogurile noastre,sunt multe lucruri cere ne unesc si care inca nu le-am descoperit intre noi.va imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.