luni, 18 ianuarie 2010

leapșa și premii

Am primit de la Ana (Jurnalul Anei) o leapșă despre cărți și mai multe premii drăguțe. Mulțumesc mult Ana!

Mai întâi leapșa...

1. Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti pagina?!
Semn de carte. am o colecție destul de frumușică de semne de carte, iar când nu le am la îndemână folosesc calendare , fotografii sau orice e micuț și poate suplini cu succes semnul.

2. Ati primit, in ultimul timp, o carte drept cadou si, daca da, care a fost aceasta?
În general îmi fac singură astfel de cadouri, dar recent am primit de la prietena mea Maria o carte care se numește Școala de afaceri.

3. Cititi in baie?
Nu cărți, uneori mai răsfoiesc reviste.

4. V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte si, daca da, care ar fi fost aceasta?
Da, am si scris, una de poezii. Acum lucrez la altceva, să sperăm că apucă să vadă lumina tiparului.

5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi?
Cred că în ultimul timp chiar au apărut foarte multe cărți valoroase. Se reeditează foarte mult și la prețuri destul de accesibile.

6. Care este cartea preferata?
M-am gândit de multe ori dacă am o carte la care să mă raportez. ideea e că pe parcursul vieții, în diferite etape de dezvoltare am avut mai mulți autori pe care i-am „devorat” și cu ale căror idei m-am identificat. A fost o perioadă când eram înnebunită după Cioran. L-am citit integral ca și pe Dostoievski, Tolstoi, Eliade, Borges, Coelho, Tolkien, Hesse. Fiecare dintre ei mi se părea la un moment dat că scrie special pentru mine.

7. Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea?
Recitesc cu multa placere autorii ruși, dar și autori români. Moromeții e un roman pe care l-am recitit de câteva ori, ca și Nunta în cer.

8. Ce parere ati avea despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?
Nu m-am gândit ce le-aș spune. Eventual cât de mult îi apreciez și cât de săracă ar fi fost viața mea dacă nu i-aș fi citit. Oricum mai mult i-aș asculta pe ei decât să vorbesc eu.

9. Va place sa discutati despre ceea ce cititi si cu cine?
Da, de cele mai multe ori cu soțul, căruia îi dau să citească mereu câte o carte care mi-a plăcut mie.

10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi?
Autorul, referintele autorizate, felul în care rezonez cu titlul.

11. Care credeti ca este o lectura "obligatorie", o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca?
Sfanta Scriptura și Filocalia. Mi-aduc aminte că atunci când am fost la mănăstirea Petru Vodă un părinte de acolo ne-a spus că dacă vrem să nu greșim atunci când alegem o carte, dacă vrem ca ea să fie ziditoare de suflet, să alegem o carte scrisă de un sfânt. Eu recomand în general prietenilor colecția Părinți și Scriitori Bisericești (PSB). Sunt cărți foarte bune.

12. Care este locul preferat pentru lectura?
Cel mai des, patul. Deși mă concentrez mult mai bine la masă.

13. Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste?
De regula nu ascult muzica, dar, mai nou mi s-a întâmplat să am pe fundal desene animate.

14. Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic?
În general, cărți de specialitate.

15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate?
Acum am foarte multe cărți și încă nu am reușit să le citesc pe toate. În facultate citeam foarte multe împrumutate, nici nu se putea altfel.

16. O carte este pentru mine... Cum ati descrie o carte?
O lume diferită în care intru cu plăcere și ies întotdeauna cu un „dar” cât de mic de acolo.


Și premiile...






le dăruiesc tuturor celor cărora le plac cărțile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.