luni, 25 ianuarie 2010

din experiența mea de gospodină

...sau de bucătăreasă. Ar fi un titlu mai potrivit.
Ne-am apucat să facem pâine. Zic ne-am, deoarece am început operațiunea împreună cu soțul meu. Cel mult prea priceput la toate. Aveam aparatul de făcut pâine de mult, de fapt mama soacră îl avea, dar nu îl folosea. Si atunci i-a venit lui Robert ideea de a-l aduce la noi.
Eu, recunosc, nu m-am dat în vânt după ideea lui. Nu mă topesc după pâine. Prefer fără (în vana speranță că doar doar nu se va depune tot ce mănânc dacă nu suplimentez cu pâine).
Prima pâine de casă a făcut-o Robert la servici. Spuneam mai sus că sunt gospodină. Amuzant! Ce mai gospodină! Mi-a adus soțul pâinea gata făcută acasă. Eu doar am cârcotit. Pentru că nu avea aspect estetic. Deși a respectat cu strictețe instrucțiunile, crescuse prea mult și s-a lipit de tavanul mașinii, apoi s-a lăsat dintr-o dată. Ea așa avea gust bun, dar nu avea „față”.
Așa că a doua oară am repetat operațiunea acasă. Și s-a întâmplat la fel. Pâinea a crescut prea mult, s-a lipit de tavanul mașinii, apoi s-a lăsat si asta a fost tot. Am schimbat apoi gramajul făinii, am ajustat cantitățile, dar tot degeaba. Am schimbat marca făinii, dar scenariul era neschimbat.
Până ne-a lămurit o prietenă. Mulțumim, Irina! Noi foloseam drojdie proaspătă, pe care o mai si înmuiam înainte. Acu folosim drojdie uscată la pliculeț și e mult mai bine...
Prima pâine făcută după noua rețetă a fost grozavă. S-a consumat în mai puțin timp de când am început să scriu. Nici nu am apucat să o pozăm pentru eternitate. Nu că o fotografie ar fi putut să nemurească gustul ei extraordinar. Acu sunt fan pâine de casă.
Astăzi am făcut primul meu cozonac. Tocmai l-am răsturnat din tavă. Absolut delicios!

5 comentarii:

  1. pai vrem poza "lu' cozonacu' " :P ... glumesc :)
    Felicitari! Si eu am achizitionat aparatul, am facut deja 2 paini ( negre) dar nu e buna pt mine ca eu am multe kile de dat joc! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. draga ana, momentan eu sunt in perioada in care nu imi pasa cate kg acumulez. sincer nu m-am mai urcat pe cantar de foarte mult timp.
    voi avea destul timp la vara sa plang.
    acum doar ma bucur sa vad ca ma fac tot mai rotunjoara.

    RăspundețiȘtergere
  3. A mai ramas o bucatica de cozonac pentru mine? Te chem la o leapsa frumoasa, de sezon la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  4. Întotdeaunea este bine să
    încerc,ca altfel nu ai de unde
    învăta.
    Loredana la mine pe blog te
    aşteaptă un premiu şi aş fi
    onorată să vă am şi eu în lista
    mea de persoane interesate dacă
    nu vă supăraţi..
    O zi exclentă vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu ne suparam, draga Elena. o zi buna sa ai si tu.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.