marți, 24 martie 2009

Aşa e mai bine...

Vineri am făcut o călătorie foarte lungă, de vreo 8 ore şi cu multe peripeţii. Dar nu despre asta voiam să vă povestesc. Fiindcă singurul radio care se auzea în munţi a fost Radio România Actualităţi, evident că doar pe el l-am ascultat. Şi acolo am auzit o poveste. Care suna cam aşa.
A fost cândva un rege care avea un foarte bun prieten. El şi prietenul lui nu au fost niciodată despărţiţi şi se înţelegeau foarte bine. Unul mergea unul mergea şi celalalt şi făceau totul împreună. Aveau o prietenie cum rar întâlneşti. Asta până într-o zi când prietenul în urma unui nefast accident i-a retezat regelui un deget. Regele a fost foarte supărat pe prietenul său că a făcut aşa ceva şi spre uimirea tuturor l-a condamnat la închisoare. Prietenul a primit senin vestea şi nu a zis nimic decât “Aşa e bine”.
La un an de la acest accident regale a făcut o lungă călătorie. A ajuns prin locuri necunoscute şi la un moment dat a fost capturat de canibali. Aceşti au vrut să îl mănânce dar când să îl sacrifice au observat că îi lipseşte un deget. Se pare că acei canibali aveau o superstitie care îi împiedica să mănânce un om care nu era complet şi i-au dat drumul regelui.
Regele şi-a dat seama atunci că dacă nu ar fi fost prietenul său acum ar fi fost mâncat de canibali şi prin urmare gestul prietenului său i-a salvat viaţa. S-a întors acasă şi şi-a eliberat prietenul din închisoare. Acesta nu i-a spus decât “Foarte bine”.
Atunci regale nedumerit l-a întrebat. “ Cum poţi să spui foarte bine când ştii că ai stat un an în închisoare fără nici o vină şi dacă nu ai fi fost tu eu nu aş mai fi aici?”. “Aşa este, a răspuns prietenul, dar dacă nu aş fi stat în închisoare aş fi fost şi eu cu tine la canibali”.

6 comentarii:

  1. Toate se intampla cu un scop in viata, este adevarat... si oricum nu putem face nimic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Important este sa ai prieteni. Acestia insa sunt cam putini, cu trecerea anilor.
    Pupici multi la fete

    RăspundețiȘtergere
  3. Fiecare poveste are pilda sa, prin povesti invatam in mod placut...

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este. iar de cele mai multe ori conteaza perspectiva din care privesti lucrurile.

    RăspundețiȘtergere
  5. Geniala povestioara! :) Da-mi voie te rog s-o mentionez si eu pe blog, indicand sursa, bineinteles.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.